Ohoj!
I fredags postade jag alla bild-cd:s och lägertidningar som jag fått "beställningar" på, hoppas alla fått sitt och att ingen cd-skiva gått itu under posthanteringen.
Imorgon flyttar jag från Skåne, tiden går helt sinnessjukt fort. För bara någon månad sedan var jag mitt uppe i alla anmälningar och en massa jobb. Igår jobbade jag sista dagen och nu väntar ett år av äventyr i Jämtland.
Tänkte bara passa på och säga till alla som fortfarande läser här; TACK!
Tack till alla som kom på vårt läger, tack till alla er som gjorde lägret till vad det blev.
Tack till alla i LÄKO som jag har fått samarbeta med under dessa två åren.
Och framförallt ett sjukt stort TACK till Kapten, Hacke, för all hjälp med allt som vi två (då) okunniga pirater inte visste.
Det har varit allt som finns under rubrikerna trevligt, lärorikt och utvecklande.
Nu avslutar jag kapitlet Pirat och hoppas på att få vara med och arrangera något liknande i framtiden.
TACK!
/Black Jo
Created by OnePlusYou
tisdag 18 augusti 2009
onsdag 12 augusti 2009
Bild-cd:s
Ohoj!
Vet inte om någon läser här nu efter lägret, men jag tänkte bara säga att jag äntligen har börjat bränna skivorna med bilder! Förhoppningsvis är jag klar med detta till nästa vecka så jag hinner få iväg dem innan jag flyttar om exakt sju dagar.
Ber föressten ursäkt för att jag inte lagt upp några bilder här, men det är så att jag inte har hunnit. Jag jobbar hur mycket som helst plus att jag som sagt flyttar nästa vecka. Vi får väl se hur det blir när jag väl har flyttat, om jag kan lägga upp lite då, men det får vi se då.
/Black Jo
Vet inte om någon läser här nu efter lägret, men jag tänkte bara säga att jag äntligen har börjat bränna skivorna med bilder! Förhoppningsvis är jag klar med detta till nästa vecka så jag hinner få iväg dem innan jag flyttar om exakt sju dagar.
Ber föressten ursäkt för att jag inte lagt upp några bilder här, men det är så att jag inte har hunnit. Jag jobbar hur mycket som helst plus att jag som sagt flyttar nästa vecka. Vi får väl se hur det blir när jag väl har flyttat, om jag kan lägga upp lite då, men det får vi se då.
/Black Jo

© Johanna Mårtensson
http://120milnorrut.blogspot.com
torsdag 6 augusti 2009
PDF!
Ohoj!
Kapten har nu fixat alla nummer av Flaskposten som pdf-filer! Dom ligger på distriktets hemsida.
http://www.ssf.scout.se/sodraskane/senaste-uppdatering/osterenkretsen-pirat/
Hoppas vi ses igen, tveka inte att hälsa!
/Black Jo & Salta Katten
Kapten har nu fixat alla nummer av Flaskposten som pdf-filer! Dom ligger på distriktets hemsida.
http://www.ssf.scout.se/sodraskane/senaste-uppdatering/osterenkretsen-pirat/
Hoppas vi ses igen, tveka inte att hälsa!
/Black Jo & Salta Katten
tisdag 4 augusti 2009
Lägertidningen.
För er som undrar vart minnes-lägertidningen tog vägen i lördags, så vart lugna!
Bläcket tog slut i slutskedet av utskrivningen av alla dessa ex, men det kommer! Salta Katta beräknas lägga till i min hamn imorgon kväll för att fixa dessa också kommer de på posten tillsammans med bild-cd:n!
/Black Jo
Bläcket tog slut i slutskedet av utskrivningen av alla dessa ex, men det kommer! Salta Katta beräknas lägga till i min hamn imorgon kväll för att fixa dessa också kommer de på posten tillsammans med bild-cd:n!
/Black Jo
lördag 1 augusti 2009
Hemma igen.
Hemma igen. Har packat upp allt, lagt allt till tvätt, duchat och bytt kläder. Hade det inte varit för att jag är så in i nordens trött så hade jag nästan känt mig mänsklig.
Jag har haft en mycket trevlig och rolig vecka, trots att vi har haft mycket att göra och att vi knappt har sovit något. Jag hoppas verkligen att alla ni som också varit på Pirat har haft det bra. Har skummat igenom era utvärderingar efter hand som de kom in imorse och det ser ut som att de flesta har haft det bra.
Som jag befarade så är det så sorgligt tomt nu. Jag gillar inte denna tomma känsla, en hel vecka fylld av äventyr, bus och annat, också kommer man hem och tänker "Jaha? Nu då?". Helt borta är man. Tredje världskriget kunde ha utbrutit denna veckan utan att jag hade märkt det.
Imorgon ska jag jobba och bara ta det lugnt på kvällen. På måndag ska jag börja ladda upp lite bilder här och börja fixa skivorna med bilder som en del kårer har beställt. Sen är det utvärderingarna som ska sammanställas och lägertidningarna som ska skrivas ut och skickas. Jag har en del att stå i innan jag flyttar om 21 dagar.
Vi hörs igen på måndag, nu ska jag gå i ide.
/Black Jo.
Jag har haft en mycket trevlig och rolig vecka, trots att vi har haft mycket att göra och att vi knappt har sovit något. Jag hoppas verkligen att alla ni som också varit på Pirat har haft det bra. Har skummat igenom era utvärderingar efter hand som de kom in imorse och det ser ut som att de flesta har haft det bra.
Som jag befarade så är det så sorgligt tomt nu. Jag gillar inte denna tomma känsla, en hel vecka fylld av äventyr, bus och annat, också kommer man hem och tänker "Jaha? Nu då?". Helt borta är man. Tredje världskriget kunde ha utbrutit denna veckan utan att jag hade märkt det.
Imorgon ska jag jobba och bara ta det lugnt på kvällen. På måndag ska jag börja ladda upp lite bilder här och börja fixa skivorna med bilder som en del kårer har beställt. Sen är det utvärderingarna som ska sammanställas och lägertidningarna som ska skrivas ut och skickas. Jag har en del att stå i innan jag flyttar om 21 dagar.
Vi hörs igen på måndag, nu ska jag gå i ide.
/Black Jo.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)