Created by OnePlusYou

tisdag 18 augusti 2009

Snigelpost och ett stort TACK...

Ohoj!

I fredags postade jag alla bild-cd:s och lägertidningar som jag fått "beställningar" på, hoppas alla fått sitt och att ingen cd-skiva gått itu under posthanteringen.

Imorgon flyttar jag från Skåne, tiden går helt sinnessjukt fort. För bara någon månad sedan var jag mitt uppe i alla anmälningar och en massa jobb. Igår jobbade jag sista dagen och nu väntar ett år av äventyr i Jämtland.

Tänkte bara passa på och säga till alla som fortfarande läser här; TACK!

Tack till alla som kom på vårt läger, tack till alla er som gjorde lägret till vad det blev.
Tack till alla i LÄKO som jag har fått samarbeta med under dessa två åren.
Och framförallt ett sjukt stort TACK till Kapten, Hacke, för all hjälp med allt som vi två (då) okunniga pirater inte visste.

Det har varit allt som finns under rubrikerna trevligt, lärorikt och utvecklande.

Nu avslutar jag kapitlet Pirat och hoppas på att få vara med och arrangera något liknande i framtiden.

TACK!

/Black Jo

onsdag 12 augusti 2009

Bild-cd:s

Ohoj!

Vet inte om någon läser här nu efter lägret, men jag tänkte bara säga att jag äntligen har börjat bränna skivorna med bilder! Förhoppningsvis är jag klar med detta till nästa vecka så jag hinner få iväg dem innan jag flyttar om exakt sju dagar.

Ber föressten ursäkt för att jag inte lagt upp några bilder här, men det är så att jag inte har hunnit. Jag jobbar hur mycket som helst plus att jag som sagt flyttar nästa vecka. Vi får väl se hur det blir när jag väl har flyttat, om jag kan lägga upp lite då, men det får vi se då.

/Black Jo

© Johanna Mårtensson
http://120milnorrut.blogspot.com

torsdag 6 augusti 2009

PDF!

Ohoj!

Kapten har nu fixat alla nummer av Flaskposten som pdf-filer! Dom ligger på distriktets hemsida.
http://www.ssf.scout.se/sodraskane/senaste-uppdatering/osterenkretsen-pirat/

Hoppas vi ses igen, tveka inte att hälsa!

/Black Jo & Salta Katten

tisdag 4 augusti 2009

Lägertidningen.

För er som undrar vart minnes-lägertidningen tog vägen i lördags, så vart lugna!

Bläcket tog slut i slutskedet av utskrivningen av alla dessa ex, men det kommer! Salta Katta beräknas lägga till i min hamn imorgon kväll för att fixa dessa också kommer de på posten tillsammans med bild-cd:n!

/Black Jo

lördag 1 augusti 2009

Hemma igen.

Hemma igen. Har packat upp allt, lagt allt till tvätt, duchat och bytt kläder. Hade det inte varit för att jag är så in i nordens trött så hade jag nästan känt mig mänsklig.

Jag har haft en mycket trevlig och rolig vecka, trots att vi har haft mycket att göra och att vi knappt har sovit något. Jag hoppas verkligen att alla ni som också varit på Pirat har haft det bra. Har skummat igenom era utvärderingar efter hand som de kom in imorse och det ser ut som att de flesta har haft det bra.

Som jag befarade så är det så sorgligt tomt nu. Jag gillar inte denna tomma känsla, en hel vecka fylld av äventyr, bus och annat, också kommer man hem och tänker "Jaha? Nu då?". Helt borta är man. Tredje världskriget kunde ha utbrutit denna veckan utan att jag hade märkt det.

Imorgon ska jag jobba och bara ta det lugnt på kvällen. På måndag ska jag börja ladda upp lite bilder här och börja fixa skivorna med bilder som en del kårer har beställt. Sen är det utvärderingarna som ska sammanställas och lägertidningarna som ska skrivas ut och skickas. Jag har en del att stå i innan jag flyttar om 21 dagar.

Vi hörs igen på måndag, nu ska jag gå i ide.

/Black Jo.

fredag 31 juli 2009

Stora sjöslaget.

Idag är det fredag och fredag innebär Stora Sjöslaget. Denna fin-fina tävling pågår hela dagen, och avlutas med en skattjakt ikväll. Än har vi inte varit ute på banan då saker och ting har tagit tid, men efter lunch ska vi ut och fotografera osv. Banan ligger på lägerområdet så alla är nu på byarna och lagar sin mat; potatis & purjolökssoppa. Gott.

Det är lite sorgligt att vi åker hem imorgon, det som har varit vardag dom senaste två åren tar plötsligt slut. Okej, inte riktigt slut för min del då jag ska sitta och gå igenom alla bilder, redigera, bränna och skicka till alla som har beställt. Visserligen bara 6 kårer hittils, men jag ska göra reklam för det i mitt bildspel ikväll.

För övrigt inget annat att rapportera mer än att det var ett sjuhelsikes drag igår när Mikael Hemmingsson var här och spelade. Sjukt kul och man kan säga att det värkte både i strupar och handflator, så mycket skreks och klappades det.

Now; Lunchtime.

/Black Jo

onsdag 29 juli 2009

Marknadstorsdag.

Ohoj!

Idag är det torsdag och lägret börjar lida mot sitt slut. Sorgligt men sant. Jag tycker att tiden har gått långsamt ända fram till nu, nu börjar det kännas som att det inte varit något riktigt läger för min del. Men detta är ju första gången som funkis. Vi har hittat på så mycket, ränt rundor och varit överallt. Man saknar att vara den som gör alla aktiviteter, saknar att härja runt tills ledarna säger till en osv, osv.

Idag är det torsdag och det är marknad på schemat för alla. Förmiddagen går åt till förberedelser av marknadsplatsen och programtältet har öppet hus för de som vill göra mer makrame eller skinnsömnad. Sen är det som sagt marknad på eftermiddagen.

Ikväll kommer Mikael Hemmingsson hit och underhåller oss i LÄKO, funkisar, LOTS och ledare. Jag har hört rykten om att det är över 110 anmälda. Jösses säger jag! Undrar hur vi ska få plats i cafétältet!

Själv ska man stå i intendenturen hela förmiddagen, sen tar kanonkulan/papegojan Mange eftermiddagspasset så jag kan vara med på marknaden och fotografera. Bra när man kan dela! =)

Vi hörs väl snart igen.

/Black Jo

måndag 27 juli 2009

Ohoj vänner och kamrater!

Lägerlivet lunkar på i vanlig ordning. Idag är det tisdag och hemresa för miniorscouterna och även några juniorscouter som inte kan stanna lägre pga. ledarbrist i kåren. Trist men sant.

Igår hade miniorerna äventyrs-runda kallad "Ut i det blå". De gick en runda kring sjön med stationer. Andraårs juniorerna åkte buss till Kivik och fick lära sig segla optimistjolle. De hade även organisationstävling, sandslottsbygge och kanottävling.

Idag väntar som sagt hemfärd för miniorerna, juniorerna har hantverk, patrull- och seniorscouter ger sig iväg på hajk, de ska stanna i Vik inatt och sen fortsätta till Simrishamn imorgon.

Hoppas att ingen av dem har sån otur som jag och springer in i stenar och stukar tårna. Detta är andra gången det händer på läger och jag blir så trött. Varför ska stenarna vara ivägen för? Förra gången var det ju förvisso ett avsågat träd jag sprang in i, men ändån. Så jag känner mig en aning fånig när jag haltar fram med min blåslagna lilltå. Så lyckat.

För övrigt flyter allt. Flaskposten blir bra och nästan alla vill bli fotograferade när jag kommer. Bilder får föressten vänta tills efter lägret när jag har lite bättre internetanslutning. Här tar det hundra år minst bara att koppla upp, hur lång tid tar det inte då om jag ska sätta mig och ladda upp bilder? Kanske någon dyker upp, men det är bara om jag har tid över.
Så ni får klara er.

Nu ska vi sätta oss och plasta in dagens nummer av flaskposten och sen sätta upp dem.

Ha en trevlig dag!

/Black Jo

lördag 25 juli 2009

Panorama.

Ohoj!

Satte ihop ett litet panorama över skeppen, sett från matutlämnligen ungefär. Vill poängtera att det är inte proffsigt gjort över huvud taget, det är första gången jag gjort ett sånt här. Men det blev i alla fall ganska bra.

4 bilder blev 1 - here you go!



/Black Jo

Nu börjar alla känna sig på plats...

Nu har snart halva inryckningsdagen gått. Allt har förflutit lugnt, förutom en krånglande med utskrifter i morse. Men det har löst sig, så som allt annat kommer att göra.

Snart är det byfånemöte och då kommer en del oklarheter att redas ut. Ett byfånemöte är för den som inte vet ett möte där varje kår skickar en representant till ett möte med Läko och funktionärer. Vårt möte kommer att äga rum på funktionärsängen om exakt en halvtimme. Detta blir mitt första byfånemöte. Men definitivt inte det sista antar jag.

Ikväll är det invigning på stora ängen. Kommer in med bilder ikväll hoppas jag.

Vi hörs snart igen!

/Black Jo

fredag 24 juli 2009

Godmorgon, godmorgon!

Hör fåglar sjunga glatt!!

Här är vi uppe med tuppen! Har tusen saker som ska göras innan kårerna börjar droppa in vid nio-tiden. Här ska skrivas ut, hålas, sättas in, fotograferas, skrivas ut mer, sättas upp skyltar och lite till. Det är tur att vi har papegojorna så vi kan delegera lite till dem, annars hade vi inte klarat av detta på tre timmar.

Vi ses snart gott folk!

/Black Jo

Nu är vi på plats!

Ohoj alla lägersugna scouter!

Nu är vi i LÄKO på plats! En del kårer har droppat in under dagen och lämnat lägerpackningen, och imorgon kommer alla som inte är här ännu!

Det ska bli så kul detta, jag har sett fram emot denna veckan så länge, ni anar inte.

Ha det bra och sov gott så ses vi imorgon, pigga och glada!

/Black Jo

söndag 19 juli 2009

Twitter.

Nu har jag ordnat Twitter också! Vi kommer inte att sitta vid datorerna och uppdatera varenda minut under lägret, men nu är det bara för mig att skicka ett sms så vet ni vad vi pysslar med, mobilen har jag ju med mig överallt. Bilder och annat kul som inte går att lägga in på Twitter läggs in här.

Ni hittar rutan till höger här ->
eller på http://twitter.com/Pirat2009

För att se tidigare/senare inlägg på Twitter trycker ni på pilarna som finns i högra hörnet.

/Black Jo

lördag 18 juli 2009

Bara en liten vecka kvar!

Ohoj piratvänner!

Nu är det bara en liten vecka kvar tills vi kastar loss! Har ni packat?

Min piratkompanjon Salta Katta har tydligen packat klart helt, men jag har bara börjat lägga fram mina grejer. Men det är i alla fall någonting.

Jag har gått och blivit förkyld till på köpet, så idag gick jag hem tidigare från jobbet för att kurera mig lite så jag orkar åka på läger. Det vore ju tråkigt om jag är sjuk då, jag har ju sett fram emot detta så länge!

Glöm inte bort att lämna ut adressen hit till föräldrar, mormor, morfar, farmor, farfar och andra som är intresserade av att veta vad som händer nere på Sjöröd. Vi kommer att uppdatera med jämna mellanrum! (http://pirat09.blogspot.com)

/Black Jo

söndag 12 juli 2009

Syjunta.

Här har vi gasat symaskiner för fulla muggar, hela eftermiddagen faktiskt, och snart är vi klara! Det är flaggor vi syr och dom blir urläckra!

Undra egentligen hur mycket tråd som har gått åt? Det är ändån 8 stora tygstycken som vi sytt ihop till 4 flaggor. Alla dessa har sick-sackats, sedan sytts ihop, vänts, på med flagglina och sytts ännu lite mer. Men jag tänker i alla fall varken mäta eller räkna på det. Haha.

Bara två veckor till vi kastar ankar!

/Black Jo.

onsdag 8 juli 2009

Tröjor, tröjor, tröjor (& lägermärken)

Igår kväll sorterade vi alla tröjorna så nu ska varje kår fått så många tröjor som de har beställt =) Även lägermärken är uppdelade.

Tröjorna är SJUKT snygga!

Om två dagar är det bara två veckor tills vi kastar ankar. Det kommer att gå fort!

/Black Jo


Hallen fylld av kartonger =)

måndag 6 juli 2009

Lägertröjor!

Dom har kommit! Oj vad jag är glad för det! Dock är dom fortfarande i postens händer, men dom befinner sig i byn i alla fall.

Längtar tills dom befinner sig i min lägenhet! :D

/Black Jo

tisdag 30 juni 2009

Vilka kårer kommer?

Till höger här har jag lagt upp en lista över vilka kårer som kommer, så om du undrar om dina kompisar i den och den kåren kommer så ta en liten titt!

Har även uppdaterat hur många som kommer, 352 st! (Scouter & ledare)

/Black Jo

Imorgon är idag igår.

Skepp ohoj vänner!

Dagarna går, varmare än man orkar med. Imorgon är det första juli vilket innebär att det bara är 25 dagar kvar tills vi träffas!

Visst ska vi ha kul?

Tänkte bara säga att ni inte får glömma att lämna ut adressen hit till bloggen till föräldrar och andra intresserade, för under lägerveckan kommer vi att lägga ut en massa bilder och annat kul så att även de som inte kan vara på plats kan följa oss på avstånd! Även efter lägret kommer vi att vara lite aktiva här så ni får inte glömma oss!

Snart ses vi!

/Black Jo

torsdag 25 juni 2009

En månad kvar!

Ohoj alla i sommarvärmen!

Idag är det på dagen en månad tills vi ses ute på Sjöröd! En månad låter lång tid, men det kommer att gå fort, innan vi hunnit tänka på det så är vi där!

Tänkte påminna er som inte skickat in specialkostlappen, det är MYCKET VIKTIGT att ni gör detta fort som ögat! Lotsarna sitter nu i veckan med matsedeln och behöver veta vilka som är vegetarianer, laktosintoleranta osv, osv. Så skicka dom bums!

Glöm inte solkrämen innan ni svabbar däck, det kan sluta illa annars ;)

/Black Jo.

måndag 15 juni 2009

Tröjorna är beställda!

Ohoj alla lägersugna scouter!

Tänkte bara berätta att nu har jag beställt lägertröjorna! Dom är sjukt snygga, och det säger jag inte bara för att det är jag som har gjort designen ;)

Jag hoppas verkligen att ni kommer att gilla dem, men det dröjer ytterligare sex veckor innan jag får veta om ni gör det. Jag ser fram emot det!

Hoppas att ni har det bra annars.

/Black Jo

tisdag 9 juni 2009

Sjökort 4.

Ohoj alla pirater!

Jag har alldeles nyligen skickat ut det fjärde och sista sjökortet till alla som står som kontaktpersoner. Lägger ut det här, precis som vanligt.



Är det något ni undrar så är det bara till att höra av sig! Vi finns tillgängliga på pirat09@live.se

/Black Jo

söndag 7 juni 2009

Funkisar, Ledare och Seniorer - detta gäller BARA er!


Mikael Hemmingsson, musiker och underhållare, har lovat att lägga till vid sjörödsbryggan en kväll under veckan för att hålla en liten show för ett begränsat antal ledare, funkisar och seniorer. Det kommer att serveras förtäring och stämningen kommer givetvis att vara på topp! Förhandsbokning krävs så mer information kommer!

måndag 1 juni 2009

Sjökort 4 är på G!

Behöver jag säga mer?

/Black Jo

lördag 23 maj 2009

Stämningsmusik.

Ohoj!

Lägger in en låt som jag i alla fall tycker passar utmärkt till temat på lägret.
Eller vad tycker ni?

Nightwish - The Islander

onsdag 20 maj 2009

T-shirts.

Ohoj skeppsråttor!

Tiden går fort när man har roligt eller längtar till någonting. Snart är det sommarlov eller semester och därmed också Pirat 09! Som jag ser fram emot att träffa alla er!

Snart ska tröjorna beställas och än har jag inte fått in alla listor med kårernas storleksbeställningar. Jag kommer att skicka ut en påminnelse till er som inte skickat in listorna så fort jag kommer hem från Östersund, men vet du med dig redan nu att din kår inte skickat in listan så sätt fart!

Vi hörs snart!
Hälsningar från ett soligt Östersund.

/Black Jo

söndag 10 maj 2009

Flashbacks.

Idag fick jag två väldigt fina flashbacks som bara påminner om scoutläger och allt det underbara som det innebär och jag tänkte bara dela med mig av dem.

För det första så sprayade jag fästingmedel på benen imorse innan Salta Katta hämtade mig (jag hatar verkligen fästingar över allt annat) och den doften vart helt underbar, fastän den egentligen är rätt äcklig.

För det andra så gick jag in på utedasset när vi var ute på Sjöröd och fyllde på min vattenflaska och det var bara så mysigt (hur det nu kan vara mysigt på ett utedass?!?!?!).

Och för någon vecka när jag cyklade till jobbet halv sex på morgonen kändes också väldigt mycket scoutläger av någon anledning. Det hade regnat och åskat. Ni vet, tidigt på morgonen, ingen vaken, fåglarna kvittrar och denna tystnad. Det kändes som på scoutläger fastän det var mitt i byn.

Man kanske ska ta och spraya fästingmedel på benen på vintern också, bara för att få uppleva känslan av scoutläger när den är som längst bort. Vad tror ni? Är det en bra idé?

/Black Jo

Ohoj!

Det är med stor glädje jag berättar för er att 13 kårer är definitivanmälda i dagsläget! Och två till är på g, så vi blir 15 kårer + funkisar. Idag under vårt möte satt jag och räknade ihop hur många som ska komma och kom fram till 232 scouter i alla åldrar och 63 ledare. Mycket roligt att så många är intresserade!

För övrigt var det ett mycket trevligt och givande möte. Fint väder hade vi också.
Snart är det dessutom sommarlov för alla skolor och då är det inte långt kvar till lägret! Jag längtar i alla fall mycket!

Hörs snart igen!

/Black Jo

lördag 9 maj 2009

Piratsammankomst.

Ohoj!

Här kommer femtielfte påminnelsen:

Imorgon, söndag 10/5 klockan 10.00, kommer vi i LÄKO att träffas på Sjöröd för att planera, reka och svara på eventuella frågor från alla lägerintresserade som dykt upp. Medtag egen fikakorg!

Vi ses!

/Black Jo

söndag 3 maj 2009

Definitivanmälningar!

Ohoj där ute på havet!

Den 30:de april kom och gick, och inga definitivanmälningar i sikte! Men det har under helgen dykt upp två och en tredje är på gång. Vi väntar tålmodigt på den och alla andra och hoppas att de dyker upp nu i veckan som kommer.

Vi behöver få in alla anmälningar och lappar med tröjstorlekar så vi kan skicka iväg flaskposten med beställning på tröjor så att de hinner till oss innan lägret väl börjar.

Och en påminnelse: På söndag den 10/4 ska vi i LÄKO + funkisar träffas på Sjöröd, hjärtligt välkomna dit med fikakorg klockan 10.00!

Jag har också glömt att berätta att vi finns på Facebook om någon känner sig intresserad. Vi är inte särskilt aktiva på det skeppet, men desto mer här. Kan kanske vara roligt senare efter lägret att hitta sina nyfunna vänner. Sök på 'Pirat 09' så hittar du!

För övrigt går dagarna fort och snart är det mindre än två månader kvar innan skeppet kastar loss ute på Sjöröd! Det ser vi fram emot!

Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

/Johanna

tisdag 21 april 2009

Ett extra sjökort!

Ohoj!

Tänkte bara säga att jag precis har skickat ut ett extra sjökort till alla som är kontaktpersoner ute i kårerna. Jag bifogade ett dokument med vilka storlekar det finns att välja mellan när ni ska få lägertröjorna i sommar och även lite annat, en efterlysning av funkisar och påminnelse att vi ska träffas på Sjöröd den 10 maj klockan 10.00.

Behöver du dokumentet med tröjstorlekarna eller något av de utkomna Sjökorten eller dess blanketter så släng bara iväg ett mail till oss på pirat09@live.se så ordnar vi det!

Var försiktiga i solen när ni svabbar däck! Använd solkräm så ni inte bränner er!

/Johanna

Kretstävling 2009

I söndags var jag, Johanna och andra pirater på årets kretstävling i Simrishamn. Hoppas verkligen att det inte var en enda av er där ute som missade oss när vi gjorde reklam för sommarens största happening! Vi pratade med hur många som hellst och jag vill bara säga en sak : Det är jättekul att så många tänker komma!!! Det kvittade vem man pratade med, alla skulle med och tyckte att ett piratläger verkade jättespännande!
Ni som längtar: Håll ut! Det är inte långt kvar till sommarlov och semestrar, och sedan går allt jättefort.

Tack för en trevlig dag!

Katta

tisdag 7 april 2009

Märkena har kommit!

Ohoj!

Ett skepp kommer lastat med lägermärken!

Japp, idag upptogs hela postlådan av ett stort paket fyllt med märken. Mycket snygga såna också! Hehe.

/Johanna

söndag 5 april 2009

Paketproblem.

Ohoj!

Premiemax hade fått tillbaka paketet med våra märken i fredags, tydligen fanns inte min adress. Vilket var sjukt skumt för när jag ringde till dem stod det rätt adress på paketet (snubben läste upp den för mig). Vi har nyligen fått ny postadress, men det borde inte spela någon roll tycker man.

I vilket fall som helst skulle han skicka paketet igen i fredags och han trodde att det skulle vara framme på måndag, alltså imorgon. Får hoppas att det funkar denna gången!

Fortsatt trevlig söndagskväll önskar jag er!

/Johanna

torsdag 2 april 2009

Spännande!

Ohoj!

Kapten hade skrivit under fakturan för lägermärkena, vilket betyder att dom borde komma till mig antingen idag eller imorgon. Oj vad jag hoppas på att det är idag!

Föressten kommer det att bli trångt här hemma senare när lägertröjorna kommit. 700 tröjor tar lite plats. Men det löser sig.

Hoppas ni har det fint i vårvädret!

/Johanna

fredag 27 mars 2009

Bara en liten fredagsuppdatering!

Ohoj!

Trots att klockan är halv tio på fredagskvällen tänkte jag bara tipsa om en sak, en sak som förvisso inte sker förrens om en månad, men kan vara bra att planera in.

Den 10 maj klockan 10.00 ska vi i LÄKO samlas på Sjöröd för att reka lägerområdet och planera lite mer. Ni som är intresserade är hjärtligt välkomna dit för att träffa oss och ställa eventuella frågor mm. Medtag egen fikakorg och ett glatt humör!

Ses där!

/Johanna

måndag 23 mars 2009

Lägertröjor!

Ohoj!

Jag tror att vi har hittat företaget som ska trycka våra tröjor! Är det inte fantastiskt så säg?

Dock måste vi diskutera detta lite så det passar ju utomordentligt bra att vi har möte på torsdag!

Svabba på däcksvabbare!

/Johanna

onsdag 18 mars 2009

Lägermärken.

Ohoj alla!

I helgen fick vi se hur lägermärkena kommer att se ut, och jag kan lova er att dom är HELT FANTASTISKA (tycker i alla fall vi i LÄKO). Vi hoppas ju förståss att ni också kommer att tycka det i sommar.

Jag själv tycker det är riktigt coolt att jag har ritat det märke som alla ni ska ha på era skjortor/lägerbålsfiltar i en lång tid framöver.

Nästa vecka ska vi ha lägermöte.

Tills vi möts igen.

/Johanna

tisdag 10 mars 2009

Förlåt Möllekåren!

Pga. miss i administrationen har vi missat att skicka lägerbrev till en kår. Men jag lovar: Ni kommer kommer att få ert lägerbrev snarast!

/ Katta

fredag 6 mars 2009

Håll ut Ljunits, Tommarp och Rydsgård!

Kuverten med lägerbrev nummer 3 till Ljunits, Tommarp och Rydsgård är nu förseglade och kommer att postas senast i morgon bitti. Så även ni kommer att få nästa lägerbrev innom kort!

Simma lugnt!
Katta

onsdag 4 mars 2009

Ohoj däcksvabbare!

Igår skickade jag ut det nya sjökortet till Österlens kårer!

Tre kårer får sjökortet per post då de antingen inte anmält sig eller valt att få det på posten. Så har ni inte fått det ännu så håll kikaren riktad mot postlådan så ska du se att det kommer snart! ;)

Jag ser grymt mycket fram emot sommaren, men nu när senaste sjökortet är ute så måste jag se till att skrapa ihop pengar till en kamera så jag kan sköta mina uppgifter på lägret!

Tills vi ses nästa gång!

/Johanna

måndag 2 mars 2009

Sjökort 3




Detta är sjökort 3 som kom ut i mars.
Till detta sjökort har vi tre bilagor; en kårblankett, en funkisintresselapp och en blankett där man fyller i specialkost osv. Har ni tappat bort någon av dessa lappar så skicka ett mejl till pirat09@live.se så skickar vi nya!

/Johanna

Hej alla däcksvabbare!

I nästa inlägg kommer nästa fina lägerbrev upp! Spännande va?

Dagarna blir allt ljusare för var dag som går och Pirat 09 kommer allt närmre! Jag personligen ser väldigt mycket fram emot sommarens läger, och jag tror inte att jag är ensam.

Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

/Johanna

fredag 27 februari 2009

En video.

Hej hopp!
Här har ni en video som förhöjer "pirat-känslan" lite. Nightwish - The Islander



/Johanna

torsdag 26 februari 2009

Kul.

Följande är ett utdrag från kommande lägerbrev, angående avgiften för funkisarna. Detta var alltså tänkt att det skulle stå i brevet om vi inte fick reda på någon avgift innan brevet kom ut. Priset för att vara funkis har vi alltså nu fått reda på (60 kr/dag, 2-3 måltider ingår) och tagit bort det. Men jag tyckte det var roligt och värt att spara. Så här kommer det:

"Avgiften för funktionärer är tyvärr inte fastslagen i skrivande stund men den förväntas inte bli större än en liten hög med guldmynt."

/Johanna

fredag 20 februari 2009

Ohoj vänner!

Nu har jag lagt till en nedräknare här på bloggen så att ni slipper vänta på att någon uppdaterar er om läget. Bra va?

I övrigt väntar vi på respons på utkastet till lägerbrevet, så att vi kan börja fixa det och sedan skicka ut det i nästa vecka förhoppningsvis.

Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

/Johanna

måndag 16 februari 2009

Nytt sjökort på gång!

Igår hade vi möte och började planera kommande sjökort. Vi kom fram till bra saker som ska stå med, och nu väntar vi bara på allas godkännande innan jag ska börja göra det slutgiltiga. Självklart kommer det att läggas upp här när det är klart!

Bara 158 dagar kvar till Pirat 09!

/Johanna

tisdag 10 februari 2009

Sjökort 2




Detta är andra sjökortet som kom ut i december 2008.
Bilderna är klickbara!

/Johanna

Sjökort 1


Detta är första sjökortet som kom ut i september 2008.
Bilden är klickbar!
/Johanna

måndag 9 februari 2009

Skepp o hoj, Landkrabbor!

Nu har även jag hittat hit (visste ärligt talat inte om att vi hade en blogg)
Arbetet med att planera århundradets bästa scoutläger går vidare, en av de största frågorna just nu är: Vilken färg ska vi ha på funktionärernas tröjor? Vilket dilema!

Simma lugnt där ute! /Katta

lördag 7 februari 2009

Intressanta fakta.

Idag är det 169 dagar kvar tills Pirat 09 börjar.

/Johanna

fredag 23 januari 2009

Lägesrapport.

234 preliminäranmälda, check.

Och sen har vi en kår från trakten kring Örkelljunga är på g att prel.anmäla sig! Kul!

Vi har ju föressten en kår från Göteborg som är intresserade av Pirat, och det är förståss mycket kul!

/Johanna

söndag 18 januari 2009

Hopp!

Det har trillat in ett antal nya preliminäranmälningar, nu har 222 scouter hittils. Kul!

/Johanna

fredag 16 januari 2009

Hej Österlenpirater!

Snart drar scoutterminen igång och sommaren och Pirat 09 kommer närmare för var dag som går. Preliminäranmälningarna börjar så smått trilla in till vår skeppsmail, antalet prel.anmälda hittills är uppe i 137 stycken. Vilket är en hel del med tanke på att senaste sjökortet kom ut precis när alla skulle gå på jullov.
I veckan lär det väl droppa in lite fler anmälningar förhoppningsvis. Och inläggen här lär väl också droppa in ju längre arbetet med Pirat 09 fortskrider.

Snart är det dags för lägerkommiteén att samlas efter juluppehållet och det ska bli kul att höra hur det går för de andra arbetsgrupperna.

Hoppas era skepp inte hamnar i för stora stormar!

Skepp Ohoj!

/Johanna