Created by OnePlusYou

torsdag 7 januari 2010

Info.

Vet inte om någon läser här längre, men tänkte bara berätta var vi beställde tröjor och märken till Pirat.

Så....

Märkena beställde vi på Premiemax AB som from. augusti '08 tagit över efter Mårtensson AB. De håller till i Malmö om jag inte är helt ute och cyklar. Posten klöddade till det och påstod att min adress inte fanns och returnerade alla märken till Premiemax, men dom ringde också ordnades det och jag märkena damp ned i min postlåda dagen efter. Kanon. Märkena var riktigt snygga också!

T-shirtarna (och flaggorna) beställde vi hos Tshirt.se. Mycket trevligt bemötande genom hela beställningsfasen och trycken var helt enkelt grymt snygga och har ännu ej spruckit eller fallit av trots många tvättar. Tror att många av deltagarna på lägret tyckte om tröjorna och använder dem även utanför scoutverksamheten. Inte tokdyrt heller för en tröja med tryck, tror det var runt 70 kr plagget eller så, men det beror ju helt på vad för sorts tryck det är osv. Sånt får man ju kontakta företaget man väljer.

Så nu vet ni det om ni behöver beställa märken eller tröjor någongång!

tisdag 18 augusti 2009

Snigelpost och ett stort TACK...

Ohoj!

I fredags postade jag alla bild-cd:s och lägertidningar som jag fått "beställningar" på, hoppas alla fått sitt och att ingen cd-skiva gått itu under posthanteringen.

Imorgon flyttar jag från Skåne, tiden går helt sinnessjukt fort. För bara någon månad sedan var jag mitt uppe i alla anmälningar och en massa jobb. Igår jobbade jag sista dagen och nu väntar ett år av äventyr i Jämtland.

Tänkte bara passa på och säga till alla som fortfarande läser här; TACK!

Tack till alla som kom på vårt läger, tack till alla er som gjorde lägret till vad det blev.
Tack till alla i LÄKO som jag har fått samarbeta med under dessa två åren.
Och framförallt ett sjukt stort TACK till Kapten, Hacke, för all hjälp med allt som vi två (då) okunniga pirater inte visste.

Det har varit allt som finns under rubrikerna trevligt, lärorikt och utvecklande.

Nu avslutar jag kapitlet Pirat och hoppas på att få vara med och arrangera något liknande i framtiden.

TACK!

/Black Jo

onsdag 12 augusti 2009

Bild-cd:s

Ohoj!

Vet inte om någon läser här nu efter lägret, men jag tänkte bara säga att jag äntligen har börjat bränna skivorna med bilder! Förhoppningsvis är jag klar med detta till nästa vecka så jag hinner få iväg dem innan jag flyttar om exakt sju dagar.

Ber föressten ursäkt för att jag inte lagt upp några bilder här, men det är så att jag inte har hunnit. Jag jobbar hur mycket som helst plus att jag som sagt flyttar nästa vecka. Vi får väl se hur det blir när jag väl har flyttat, om jag kan lägga upp lite då, men det får vi se då.

/Black Jo

© Johanna Mårtensson
http://120milnorrut.blogspot.com

torsdag 6 augusti 2009

PDF!

Ohoj!

Kapten har nu fixat alla nummer av Flaskposten som pdf-filer! Dom ligger på distriktets hemsida.
http://www.ssf.scout.se/sodraskane/senaste-uppdatering/osterenkretsen-pirat/

Hoppas vi ses igen, tveka inte att hälsa!

/Black Jo & Salta Katten

tisdag 4 augusti 2009

Lägertidningen.

För er som undrar vart minnes-lägertidningen tog vägen i lördags, så vart lugna!

Bläcket tog slut i slutskedet av utskrivningen av alla dessa ex, men det kommer! Salta Katta beräknas lägga till i min hamn imorgon kväll för att fixa dessa också kommer de på posten tillsammans med bild-cd:n!

/Black Jo

lördag 1 augusti 2009

Hemma igen.

Hemma igen. Har packat upp allt, lagt allt till tvätt, duchat och bytt kläder. Hade det inte varit för att jag är så in i nordens trött så hade jag nästan känt mig mänsklig.

Jag har haft en mycket trevlig och rolig vecka, trots att vi har haft mycket att göra och att vi knappt har sovit något. Jag hoppas verkligen att alla ni som också varit på Pirat har haft det bra. Har skummat igenom era utvärderingar efter hand som de kom in imorse och det ser ut som att de flesta har haft det bra.

Som jag befarade så är det så sorgligt tomt nu. Jag gillar inte denna tomma känsla, en hel vecka fylld av äventyr, bus och annat, också kommer man hem och tänker "Jaha? Nu då?". Helt borta är man. Tredje världskriget kunde ha utbrutit denna veckan utan att jag hade märkt det.

Imorgon ska jag jobba och bara ta det lugnt på kvällen. På måndag ska jag börja ladda upp lite bilder här och börja fixa skivorna med bilder som en del kårer har beställt. Sen är det utvärderingarna som ska sammanställas och lägertidningarna som ska skrivas ut och skickas. Jag har en del att stå i innan jag flyttar om 21 dagar.

Vi hörs igen på måndag, nu ska jag gå i ide.

/Black Jo.

fredag 31 juli 2009

Stora sjöslaget.

Idag är det fredag och fredag innebär Stora Sjöslaget. Denna fin-fina tävling pågår hela dagen, och avlutas med en skattjakt ikväll. Än har vi inte varit ute på banan då saker och ting har tagit tid, men efter lunch ska vi ut och fotografera osv. Banan ligger på lägerområdet så alla är nu på byarna och lagar sin mat; potatis & purjolökssoppa. Gott.

Det är lite sorgligt att vi åker hem imorgon, det som har varit vardag dom senaste två åren tar plötsligt slut. Okej, inte riktigt slut för min del då jag ska sitta och gå igenom alla bilder, redigera, bränna och skicka till alla som har beställt. Visserligen bara 6 kårer hittils, men jag ska göra reklam för det i mitt bildspel ikväll.

För övrigt inget annat att rapportera mer än att det var ett sjuhelsikes drag igår när Mikael Hemmingsson var här och spelade. Sjukt kul och man kan säga att det värkte både i strupar och handflator, så mycket skreks och klappades det.

Now; Lunchtime.

/Black Jo