Created by OnePlusYou

lördag 23 maj 2009

Stämningsmusik.

Ohoj!

Lägger in en låt som jag i alla fall tycker passar utmärkt till temat på lägret.
Eller vad tycker ni?

Nightwish - The Islander

onsdag 20 maj 2009

T-shirts.

Ohoj skeppsråttor!

Tiden går fort när man har roligt eller längtar till någonting. Snart är det sommarlov eller semester och därmed också Pirat 09! Som jag ser fram emot att träffa alla er!

Snart ska tröjorna beställas och än har jag inte fått in alla listor med kårernas storleksbeställningar. Jag kommer att skicka ut en påminnelse till er som inte skickat in listorna så fort jag kommer hem från Östersund, men vet du med dig redan nu att din kår inte skickat in listan så sätt fart!

Vi hörs snart!
Hälsningar från ett soligt Östersund.

/Black Jo

söndag 10 maj 2009

Flashbacks.

Idag fick jag två väldigt fina flashbacks som bara påminner om scoutläger och allt det underbara som det innebär och jag tänkte bara dela med mig av dem.

För det första så sprayade jag fästingmedel på benen imorse innan Salta Katta hämtade mig (jag hatar verkligen fästingar över allt annat) och den doften vart helt underbar, fastän den egentligen är rätt äcklig.

För det andra så gick jag in på utedasset när vi var ute på Sjöröd och fyllde på min vattenflaska och det var bara så mysigt (hur det nu kan vara mysigt på ett utedass?!?!?!).

Och för någon vecka när jag cyklade till jobbet halv sex på morgonen kändes också väldigt mycket scoutläger av någon anledning. Det hade regnat och åskat. Ni vet, tidigt på morgonen, ingen vaken, fåglarna kvittrar och denna tystnad. Det kändes som på scoutläger fastän det var mitt i byn.

Man kanske ska ta och spraya fästingmedel på benen på vintern också, bara för att få uppleva känslan av scoutläger när den är som längst bort. Vad tror ni? Är det en bra idé?

/Black Jo

Ohoj!

Det är med stor glädje jag berättar för er att 13 kårer är definitivanmälda i dagsläget! Och två till är på g, så vi blir 15 kårer + funkisar. Idag under vårt möte satt jag och räknade ihop hur många som ska komma och kom fram till 232 scouter i alla åldrar och 63 ledare. Mycket roligt att så många är intresserade!

För övrigt var det ett mycket trevligt och givande möte. Fint väder hade vi också.
Snart är det dessutom sommarlov för alla skolor och då är det inte långt kvar till lägret! Jag längtar i alla fall mycket!

Hörs snart igen!

/Black Jo

lördag 9 maj 2009

Piratsammankomst.

Ohoj!

Här kommer femtielfte påminnelsen:

Imorgon, söndag 10/5 klockan 10.00, kommer vi i LÄKO att träffas på Sjöröd för att planera, reka och svara på eventuella frågor från alla lägerintresserade som dykt upp. Medtag egen fikakorg!

Vi ses!

/Black Jo

söndag 3 maj 2009

Definitivanmälningar!

Ohoj där ute på havet!

Den 30:de april kom och gick, och inga definitivanmälningar i sikte! Men det har under helgen dykt upp två och en tredje är på gång. Vi väntar tålmodigt på den och alla andra och hoppas att de dyker upp nu i veckan som kommer.

Vi behöver få in alla anmälningar och lappar med tröjstorlekar så vi kan skicka iväg flaskposten med beställning på tröjor så att de hinner till oss innan lägret väl börjar.

Och en påminnelse: På söndag den 10/4 ska vi i LÄKO + funkisar träffas på Sjöröd, hjärtligt välkomna dit med fikakorg klockan 10.00!

Jag har också glömt att berätta att vi finns på Facebook om någon känner sig intresserad. Vi är inte särskilt aktiva på det skeppet, men desto mer här. Kan kanske vara roligt senare efter lägret att hitta sina nyfunna vänner. Sök på 'Pirat 09' så hittar du!

För övrigt går dagarna fort och snart är det mindre än två månader kvar innan skeppet kastar loss ute på Sjöröd! Det ser vi fram emot!

Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

/Johanna