Idag fick jag två väldigt fina flashbacks som bara påminner om scoutläger och allt det underbara som det innebär och jag tänkte bara dela med mig av dem.
För det första så sprayade jag fästingmedel på benen imorse innan Salta Katta hämtade mig (jag hatar verkligen fästingar över allt annat) och den doften vart helt underbar, fastän den egentligen är rätt äcklig.
För det andra så gick jag in på utedasset när vi var ute på Sjöröd och fyllde på min vattenflaska och det var bara så mysigt (hur det nu kan vara mysigt på ett utedass?!?!?!).
Och för någon vecka när jag cyklade till jobbet halv sex på morgonen kändes också väldigt mycket scoutläger av någon anledning. Det hade regnat och åskat. Ni vet, tidigt på morgonen, ingen vaken, fåglarna kvittrar och denna tystnad. Det kändes som på scoutläger fastän det var mitt i byn.
Man kanske ska ta och spraya fästingmedel på benen på vintern också, bara för att få uppleva känslan av scoutläger när den är som längst bort. Vad tror ni? Är det en bra idé?
/Black Jo
Created by OnePlusYou
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar