Created by OnePlusYou

måndag 27 juli 2009

Ohoj vänner och kamrater!

Lägerlivet lunkar på i vanlig ordning. Idag är det tisdag och hemresa för miniorscouterna och även några juniorscouter som inte kan stanna lägre pga. ledarbrist i kåren. Trist men sant.

Igår hade miniorerna äventyrs-runda kallad "Ut i det blå". De gick en runda kring sjön med stationer. Andraårs juniorerna åkte buss till Kivik och fick lära sig segla optimistjolle. De hade även organisationstävling, sandslottsbygge och kanottävling.

Idag väntar som sagt hemfärd för miniorerna, juniorerna har hantverk, patrull- och seniorscouter ger sig iväg på hajk, de ska stanna i Vik inatt och sen fortsätta till Simrishamn imorgon.

Hoppas att ingen av dem har sån otur som jag och springer in i stenar och stukar tårna. Detta är andra gången det händer på läger och jag blir så trött. Varför ska stenarna vara ivägen för? Förra gången var det ju förvisso ett avsågat träd jag sprang in i, men ändån. Så jag känner mig en aning fånig när jag haltar fram med min blåslagna lilltå. Så lyckat.

För övrigt flyter allt. Flaskposten blir bra och nästan alla vill bli fotograferade när jag kommer. Bilder får föressten vänta tills efter lägret när jag har lite bättre internetanslutning. Här tar det hundra år minst bara att koppla upp, hur lång tid tar det inte då om jag ska sätta mig och ladda upp bilder? Kanske någon dyker upp, men det är bara om jag har tid över.
Så ni får klara er.

Nu ska vi sätta oss och plasta in dagens nummer av flaskposten och sen sätta upp dem.

Ha en trevlig dag!

/Black Jo

Inga kommentarer: